От Андрея Нелипы!
Андрій написал: "Наочна демонстрація спротиву корумпованої системи
Не хочу когось ображати, але змушений жорстко реагувати... на замовні публікації та дезінформацію у ЗМІ. З паном Андрій Кравченко все зрозуміло - він виконавець, довгий час працює в цій системі, людина старої команди, його традиція та положення зобов'язує. Звичні неправдиві заяви не повинні вводити в оману громадян та законодавців: про те що у рибній галузі працює близько 30 тис. людей - насправді згідно офіційним даним Держкомстату України саме у промисловому рибальстві на внутрішніх водних об'єктах задіяно близько 2000 осіб, а все інше притягнуто "для маси" (тобто до промислу відношення не має - морський промисел та рибний флот, органи рибоохорони, співробітники підрозділів та апарату Держрибагентство України, підприємств у сфері управління цього органу, рибопереробні та торгові підприємства); про те що Держрибагентство України, як профільний галузевий орган, не було задіяно в розробці проекту - це не відповідає дійсності, тому що його представники були в курсі попереднього варіанту цієї законодавчої ініціативи - законопроекту № 2776 від 05.05.2015, який впроваджував повний мораторій, і саме за їх побажанням та за результатами їх участі у спільних обговореннях (в тому числі й під час засідань робочої групи 8.4 при Мінагрополітики та круглих столів у ВРУ) експерти та народні депутати змінили ініціативу у вигляді законопроекту № 2454а від 27.07.2015 - частковий мораторій та зонування на Дніпровському каскаді. І так далі... Це й не дивно - рибні чиновники "старої гвардії" обурені, вони десятиріччами "управляли" рибними ресурсами і досить непогано жили, а тут раптом - загроза годівниці... Нещодавно призначений начальник Західно-Чорноморської рибоохорони Володимир Філіпов, здається, ще не дуже досвідчений - мабуть крім промислового рибальства та анахронічного вилову риби сітками нічого собі не уявляє, тому й повторює методичну мантру керівництва Держрибагентства України про те, що начебто "рибаки перестануть заробляти гроші і просто уйдуть в браконьєрство." Нагадаю, що зараз становище з браконьєрством серед промислових рибалок вже настільки жахливе, що даже нове керівництво Держрибагентства України в особі Yarema Kovaliv та Павел Гвозденко погоджується з твердженням Громада Рибалок України - Fishermen Community of Ukraine про те, що понад 80% промислового вилову риби знаходяться в тіні!!! Куди вже гірше... От голова Agro.Reforms.UA Oleg Protsenko здивував - він мабуть задіяний для "захисту системи" нещодавно, абсолютно не розбирається в темі рибного господарства "по-українськи" та й промисловиків до згаданого круглого столу раніше не бачив, не кажучі вже про перебування на водоймах та розуміння стану водойм, рибних запасів і розквіту браконьєрства у промислових маштабах. Незрозуміло чому він вважає допустимим заявляти публічно про те, що дана законодавча ініціатива начебто не направлена на "забезпечення існуючих потужностей рибопереробки постійною сировиною і надавати можливість розвиватись малому та середньому бізнесу, захищати вітчизняного виробника та створювати робочі місця" і може "загубити і без того проблемну галузь". Це йому промислові користувачі сказали?
Аж ніяк, навіть НАВПАКИ - ця ініціатива направлена САМЕ на те, про що він сказав і на головне - прибрати з водойм України "узаконене" браконьєрство, яке наносить величезну шкоду державі та безконтрольно знищує рибні запаси, які не є нескінченними. Справа в тому, що фактичний ініціатор цього круглого столу - не Reforms.UA, а Держрибагентство України, яке (як і його попередня іпостась - Держкомрибгосп України) традиційно УНИКАЄ розвитку сучасних, іноваційних та екологічно-безпечних форм господарювання, тому що ЗАЛЕЖИТЬ від промислового видобування водних біоресурсів та усіляко захищає інтереси т.з. "користувачів", які десятки років "промишляють", не маючи на це жодних законних підстав (не набували права на використання водних об'єктів та земель водного фонду, майже не сплачують державі податки та за використання водних біоресурсів тощо). Держрибагентство України по суті розпоряджається водоймами не маючи на це відповідних повноважень, привласнивши собі невластиві функції та підміняючи вимоги законодавства своїми відомчими дозволами і т.з. "режимами", чим роблять підприємства користувачів з самого початку вразливими для перевірок будь яких контролюючих органів. Неврегульовані умови ведення бізнесу одразу налаштовують користувачів на "необхідний" чиновникам лад і спонукають їх "вирішувати питання" у корупційний спосіб. В результаті такі інвестиційно-привабливі та ефективні напрямки рибної галузі як аквакультура та марикультура - вирощування ВБР, товарне рибоводство - фермерство, рекреаційне рибальство та риболовний туризм, які дуже популярні у розвинутих країнах світу та при таких фантастично багатих водних ресурсах як в Україні (70 тис. водойм!!!) НЕ РОЗВИВАЮТЬСЯ в Україні. Чому? Тому що їх треба розвивати, вони занадто прозорі, не створюють можливостей для тиску на підприємців та хабарництва, потребують часу та не приносять швидкий надприбуток... Але ці напрямки - не на словах, а на справі - здатні не тільки захистити вітчизняного виробника та створювати робочі місця, а й приносити значні надходження в державний та місцеві бюджети (зробити рибну галузь прибутковою!) і годувати крім України ще й сусідні країни = імпортозаміщення + експорт (зараз цей потенціал фактично використовується не більш ніж на 5%). Не модернізується (мабуть навмисно) нормативно-правова база, не впроваджується відповідна регуляція (або дерегуляція), не створюються привабливі та зручні умови для інвесторів (навіщо?). На фоні постійного зниження ефективності державного контролю, зубожіння органів рибоохорони та зростання рівня коруції, посилення браконьєрства, катастрофічного зменшення рибних запасів та деградації рибної галузі в цілому. Якби не наші пікетування Кабміну та декількох ОДА, постійні звернення та акції протесту і такі законодавчі ініціатитви з боку обуреної прогресивної громадськості (у розробці Законопроекту №2454-а приймали участь не тільки народні депутати та їх фахівці, а й незалежні екологи, профільні науковці, юристи, представники найкрупніших в Україні громадських об'єднань та інтернет-спільнот рибалок-любителів, спортсменів, водномоторників, дайверів тощо, проводилися мітинги, круглі столи, виставки, зібрано більше 5000 підписів на підтримку) - Держрибагентство України НІКОЛИ б не признало, що проблеми з промисловим рибальством в Україні справді Є і такий його значний % знаходиться в тіні. І все було б як і раніше - занепокоєну громадськість "не чули" б, незалежних вчених ігнорували, браконьєрів "дахували", а неугідних звільняли б і далі. Ми займаємося цією темою з 2011 року і знаємо, що НАСПРАВДІ є найбільшою проблемою рибної галузі, яка не дає їй прогресувати та загоняє в тінь і корумпує - ТЕ ЩО ВОДНІ БІОРЕСУСРИ НІХТО НЕ РАХУЄ І НЕ ОХОРОНЯЄ! ЛЕГШЕ ЇХ ШВИДКО ДЕРИБАНИТИ ТА БРАТИ ХАБАРІ, СПИСУВАТИ КОШТИ ТА ПРОДАВАТИ "РИБНІ" ПОСАДИ, ЗАКРИВАТИ ОЧІ НА ПОРУШЕННЯ КОРИСТУВАЧІВ, ІМІТУВАТИ КОНТРОЛЬ, НІЖ НАСПРАВДІ КОНТРОЛЮВАТИ, ЗАХИЩАТИ, МОДЕРНІЗУВАТИ ТА РОЗВИВАТИ ГАЛУЗЬ... Щодо переліку природних водойм для запровадження мораторію ми будемо наполягати на включенні до нього басейнів Дунаю та Дністру, тому що там розгул "узаконеного" браконьєрства не менший за басейн Дніпра і рибні запаси там також по багатьох видах вийшли за межі норм екологічної безпеки, а деякі перебувають у критичному стані. На відміну від Західного Бугу, де в останні роки фактично користувач один, хазяйнує сумлінно і наводить справжній порядок на водоймі, ловить браконьєрів, постійно відтворює рибні запаси і не порушує законне право громадян на загальне водокористування - тож будемо пропонувати залишити там режим якщо не буде заперечень з боку місцевих мешканців. До уваги ініціаторів законопроекту - народних депутатів України Микола Томенко, Oleksiy Mushak, Олег Купрієнко, Олександр Черненко, Serhiy Rudyk, Іван Рибак, Vasiliy Amelchenko, а також профільних посадовців Олексій Павленко, Владислава Рутицька / Vladyslava Rutytska, Volodymyr Lapa"